Tuesday, August 18, 2009

CORETAN PERJALANAN NO-2


MENANTI HARI HARI
Hari itu fikirku seperti hari-hari biasa dalam hidupku. Bangun tidur, mandi, solat dan bergaduh seketika dengan along dalam membantu ummi menguruskan kerja-kerja harian sebelum ke sekolah... kami adik-beradik pun bertolak ke sekolah.. sampai ke kelas aku pun bersiap sedia untuk belajar.. tapi suasananya pelik.. ustaz yang mengajar juga belum hadir… kelas sudah mula riuh rendah dengan gelak tawa kawan-kawan… sesekali terdengar suara si ketua kelas memberikan amaran supaya semuanya diam….

Seketika kemudian datang sorang ustaz ke kelasku dan meminta aku mengikutinya… aku tertanya-tanya apa sebenarnya berlaku? Sesampainya aku di bahagian kelas atas.. baru aku tahu rupanya-rupanya semua ustaz-ustazah berada di dewan ini… ada program rupanya… majlis perpisahan pelajar Darul Taqwa ke Pakistan.. aku diminta duduk di bahagian hadapan bersama kawan-kawan yang akan berangkat ke sana bersamaku… aku ambil tempat duduk dan aku dah lupa apa sebenarnya apa yang meraka bicarakan… yang aku fikirkan bila agaknya aku boleh berlepas kesana secepat mungkin… tak sabar pula aku merasai pengalaman yang baru....

1 comment:

  1. assalamualaikum... nama saya madi... boleh saya tumpang berkongsi ilmu. sya baru nak ceburi bidang burung walet ni sebab kat rumah saya kelihatan burung walet ni berterbangan sampaikan burung ni buat sarang kat beranda rumah saya. tapi yang pelik sarangnya diperbuat daripada tanah.. boleh tak tuan jelaskan pada saya... adakah memang burung ni buat sarang dari tanah atau itu bukan burung walet? terima kasih

    ReplyDelete